ALGEMENE VOORWAARDEN
Retourbeleid
- Het retourneren van kleding items is mogelijk binnen 14 dagen. ( Items uit de Sale of via een Collab mogen NIET geretourneerd worden )
- Het retourneren van sieraden en accessoires is NIET mogelijk i.v.m. Hygiëne
- Mocht het sieraad kapot zijn aangekomen door de post, ontvangen wij graag een foto per mail.
- Mocht het sieraad na een paar keer kapot gaan kunnen wij deze niet retour aannemen. Hiervan verwachten wij ook een foto in de mail van het kapotte sieraad. Helaas krijgt u niet het aankoopbedrag terug, maar wel een korting van 50%. My Favourites is niet aansprakelijk voor het kapot gaan van het product.
Fouten met verzending
- MyFavourites is niet aansprakelijk voor fouten veroorzaakt door PostNL.
- Zodra de bestelling correct is ingepakt en verzonden naar het opgegeven adres ligt de verantwoordelijkheid niet meer bij MyFavourites.
- Indien uw pakket niet is aangekomen kan u ons alsnog hierover een DM of E-Mail sturen (vermeld hierbij het ordernummer!) We kunnen de bestelling dan niet vergoeden maar wel ontvangt u een kortingscode ter compensatie.
– MyFavourites is niet aansprakelijk voor het losraken van knopen, steentjes, pailletten of andere aangebrachte componenten.
– MyFavourites aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van wassen, drogen, strijken, stomen of andere vormen van behandelingen aan het artikel.
Retourvoorwaarden
Het risico voor retourneren ligt altijd bij de klant. Wij zijn niet verantwoordelijk voor niet aangekomen of kwijtgeraakte retourpakketten.
Alle items die worden geretourneerd moeten in dezelfde staat zijn als bij ontvangst. Dit betekent: kaartje aan het item en geen gebruikerssporen.
Wanneer jouw retournering in goede orde is ontvangen wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen teruggeboekt op je rekening.
LET OP! Hoofddeksels, haar clips en sieraden kunnen i.v.m hygiëne niet worden geretourneerd. Ook kunnen tassen niet retour, ivm pre order en ook staan de afmetingen aangegeven op de website.
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Wij staan ervoor in dat de producten voldoen aan de vermelde specificaties en foto’s op de website. Een artikel dat hier bij jouw controle niet aan voldoet kan je bij ons aanmelden en als het gebrek binnen de garantie valt zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. MyFavourites geeft deze garantie alleen als je binnen 2 dagen na ontvangst aan ons per email laat weten dat er een probleem is met je ontvangen bestelling.
De email dien je te richten aan info@myfavourites.nl en dient voorzien te zijn van je naam, productnaam, ordernummer, ontvangstdatum van je bestelling en duidelijke uitleg van het probleem. Foto’s van de verpakking (enveloppe, doosje en sieraad verpakking) en foto’s van het kapotte, niet werkende of beschadigde product moeten direct bij deze email worden bijgevoegd.
Buiten de garantie vallen gedragen producten en wanneer een gebrek is ontstaan als gevolg van of dat voortvloeit uit onvoorzichtigheid doordat jij of iemand anders het product hebben proberen aan te passen of het product hebben gebruikt waar het niet voor gemaakt is.
Hiernaast bieden wij geen was- en strijk garantie, ga dus zorgvuldig met je product om en lees altijd het wasvoorschrift!. MyFavourites is niet aansprakelijk voor het losraken van knopen, steentjes, pailletten of andere aangebrachte componenten. MyFavourites aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van wassen, drogen, strijken, stomen of andere vormen van behandelingen aan het artikel.
Multi-column
Registreer
Vul jouw ordernummer en postcode of track&trace in en selecteer de juiste retourreden. Kies vervolgens de vervoerder waarmee je het pakket wilt retourneren.
Verpak
Verpak de artikelen in de originele verpakking (indien redelijke wijze mogelijk), ongedragen & onbeschadigd met kaartjes. Zorg ervoor dat je het oude verzendlabel verwijderd. Doe daarnaast de bezorgbon in het pakket anders kunnen we hem helaas niet verwerken.
Verzend
Verzend jouw retour via de eerder gekozen vervoerder. De kosten voor de retourzending moeten worden betaald door de klant.
Terugbetaling
Wij verwerken jouw retourzending binnen 14 werkdagen. Vervolgens ontvang je een terugbetaling binnen 1 tot 5 werkdagen op de rekening waarmee is betaald.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
E-mail: info@myfavourites.nl
Wij proberen je zo snel mogelijk te helpen, binnen 1-2 werkdagen. Gaat het contact over een specifieke order? Graag het ordernummer bij de vraag vermelden, zodat we jou sneller kunnen helpen.
Hoe werkt de verzending?
Bestel je jouw favoriete items voor 17:00, dan wordt jouw bestelling nog dezelfde dag ingepakt en verzonden. Tijdens feestdagen, andere gelegenheden of uitzonderlijke situaties kan het zijn dat het iets langer duurt voordat jij jouw pakketje ontvangt. Geen zorgen, je kunt altijd jouw pakket volgen met de track & trace code die wij jou sturen. Zo weet jij precies wanneer je het mag verwachten!
Heb jij een pre-order item besteld, dan duurt het langer voordat jouw bestelling wordt verzonden. Op de aangegeven datum zal jouw gehele bestelling dan de deur uitgaan.
Hoe kan ik items retourneren?
Je mag jouw items retourneren tot 14 dagen na ontvangstdatum. Dit mag, zolang het item en de verpakking in de originele staat worden teruggestuurd. Je meldt een of meerdere artikelen retour aan via ons retourportaal.
Hoe kan ik items ruilen?
Is de maat die jij hebt besteld niet helemaal goed en zou je liever een maat kleiner of groter ontvangen?
Je kunt heel gemakkelijk een item omruilen voor een andere maat in ons retourportaal. Je kunt tot 14 dagen na ontvangstdatum een item ruilen, zolang het item en de verpakking in de originele staat worden teruggestuurd. Om je ruil retour aan te melden en een verzendlabel aan te maken, kun je in het retourportaal aangeven ' artikelen ruilen' . Mocht het item niet meer op voorraad zijn wordt het geld teruggestort op de rekening. Jij stuurt het item naar ons terug en wij sturen jou de gewenste maat op! In dit geval zijn de retourkosten voor de klant, wij nemen de verzendkosten voor rekening. Graag ook op de pakbon vermelden dat jij een item wilt ruilen.
Ik heb een defect artikel ontvangen
Heb jij per ongeluk een item ontvangen dat defect is?
Wat vervelend! je kan het artikel aanmelden als 'defect' op ons retourportaal. Hierdoor zullen de kosten gratis zijn. Nadat wij jouw retour hebben ontvangen kunt u kiezen voor een giftcard van het bedrag of zullen wij u een nieuw product opsturen. Graag ook op de pakbon vermelden dat het product defect is en waar.
Hoe werkt een terugbetaling?
De manier waarop jij jouw terugbetaling ontvangt is afhankelijk van de betaalmethode. Zodra wij jouw retour hebben verwerkt, storten wij je geld terug op je bankrekening. Wanneer wij uw retour hebben verwerkt ontvangt u van ons een email. Afhankelijk van je bank kan het 1 - 4 dagen duren voordat het op je rekening staat.
Creditcard: Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt, wordt het bedrag op je creditcard teruggeboekt. Afhankelijk van je creditcardmaatschappij wordt dit bedrag automatisch teruggestort op je bankrekening of blijft het op je creditcard staan. Heb jij een creditcard die het geld terugstort? Dan gebeurt dit vaak op een vaste dag in de maand.